2023 yılı (01.01.2023 – 31.12.2023) Damga Vergisi  Oran ve Maktu Miktarları
I. Akitlerle ilgili kâğıtlar
A. Belli parayı ihtiva eden kâğıtlar:  
1. Mukavelenameler, taahhütnameler ve temliknameler (Binde 9,48)
2. Kira mukavelenameleri (Mukavele süresine  göre kira bedeli üzerinden) (Binde 1,89)
3. Kefalet, teminat ve rehin senetleri (Binde 9,48)
4. Tahkimnameler ve sulhnameler (Binde 9,48)
5. Fesihnameler (Belli parayı ihtiva eden bir kâğıda taalluk edenler dahil)    (Binde 1,89)
B. Belli parayı ihtiva etmeyen kâğıtlar:  
1. Tahkimnameler 294,90 TL
2. Sulhnameler  294,90 TL
II. Kararlar ve mazbatalar
2. İhale kanunlarına tabi olan veya olmayan resmi daire ve kamu tüzel kişiliğini haiz kurumların her türlü ihale kararları (Binde 5,69)
III. Ticarî işlemlerde kullanılan kâğıtlar
 1. Ticarî ve mütedavil senetler:  
  a) Emtia senetleri:  
   aa) Makbuz senedi (Resepise) 101,20 TL
   ab) Rehin senedi (Varant) 59,70 TL
   ad) Taşıma senedi 2,20 TL
  b) Konşimentolar   59,70 TL 
  d) İpotekli borç senedi, irat senedi (Binde 9,48)
 2. Ticarî belgeler:  
  a) Menşe ve Mahreç şahadetnameleri 101,20 TL
  b) Resmî  dairelere ve bankalara ibraz edilen bilançolar ve işletme hesabı özetleri:  
   ba) Bilançolar 227,30 TL
   bb) Gelir tabloları 108,50 TL
   bc) İşletme hesabı özetleri 108,50 TL
IV. Makbuzlar ve diğer kâğıtlar
 1. Makbuzlar:  
 a) Resmî daireler tarafından yapılan mal ve hizmet alımlarına ilişkin ödemeler (avans olarak yapılanlar dahil) nedeniyle kişiler tarafından resmî dairelere verilen ve belli parayı ihtiva eden makbuz ve ibra senetleri ile bu ödemelerin resmî daireler nam ve hesabına, kişiler adına açılmış veya açılacak hesaplara nakledilmesini veya emir ve havalelerine tediyesini temin eden kâğıtlar  (Binde 9,48)
 b) Maaş, ücret, gündelik, huzur hakkı, aidat, ihtisas zammı, ikramiye, yemek ve mesken bedeli, harcırah, tazminat ve benzeri her ne adla olursa olsun hizmet karşılığı alınan paralar için verilen makbuzlar ile bu paraların nakden ödenmeyerek kişiler adına açılmış veya açılacak carî hesaplara nakledildiği veya emir ve havalelerine tediye olunduğu takdirde nakli veya tediyeyi temin eden kâğıtlar (Binde 7,59)
 c) Ödünç alınan paralar için verilen makbuzlar veya bu mahiyetteki senetler (Binde 7,59)
 d) İcra dairelerince resmî daireler namına şahıslara ödenen paralar için düzenlenen makbuzlar (Binde 7,59)
 2. Beyannameler (Bu beyannamelerin sadece bir nüshası vergiye tâbidir):  
  a) Yabancı memleketlerden gelen posta gönderilerinin gümrüklenmesi için postanelerce gümrüklere  verilen liste beyannamelerde yazılı her gönderi maddesi için 2,20 TL
  b) Vergi beyannameleri:   
   ba)  Yıllık gelir vergisi beyannameleri 294,90 TL
   bb)  Kurumlar vergisi beyannameleri 393,90 TL
   bc)  Katma değer vergisi beyannameleri 194,90 TL
   bd)  Muhtasar beyannameler 194,90 TL 
   be) Diğer vergi beyannameleri (damga vergisi beyannameleri hariç) 194,90 TL 
  c) Gümrük idarelerine verilen beyannameler  393,90 TL 
  d) Belediye ve il özel idarelerine verilen beyannameler  144,40 TL
  e) Sosyal güvenlik kurumlarına verilen sigorta prim bildirgeleri 144,40 TL
 3. Tabloda yazılı kâğıtlardan aslı 1,00 Türk Lirasından fazla maktu ve nispî vergiye tâbi olanların resmi dairelere ibraz edilecek özet, suret ve tercümeleri 2,20 TL

Not: Vergi tutarının 10 Kuruşa kadarki kesirleri dikkate alınmaz.

Not: 488 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan her bir kağıttan alınacak damga vergisine ilişkin üst sınır yeniden değerleme oranında artırılmış ve 1/1/2023 tarihinden itibaren 10.732.371,80 Türk Lirası olmuştur.

 

İlgili Mevzuat İçin Tıklayınız

 


ÖZET: 2023 yılı için damga vergisi oranları ve maktu miktarları belirlenmiştir. Akitlerle ilgili kâğıtlar, kararlar, ticarî işlemlerde kullanılan belgeler ve makbuzlar için farklı oranlar ve tutarlar uygulanmaktadır. Örneğin, belli parayı ihtiva eden mukavelenameler için binde 9,48, kira mukaveleleri için binde 1,89 damga vergisi alınmaktadır. Ayrıca, vergi beyannameleri ve diğer resmi belgeler için de belirli maktu tutarlar mevcuttur. 1/1/2023 tarihinden itibaren damga vergisine ilişkin üst sınır 10.732.371,80 TL olarak belirlenmiştir.