İlgide kayıtlı yazınızda, yatırım teşvik belgesinde yatırım indirimi oranı % 100 olarak yer almasına rağmen global listeye makine ilavesi için Hazine Müsteşarlığına başvurduğunuzda bu makinelere yatırım indirimi oranının % 40 olarak uygulanabileceği bildirildiği belirtilerek, bu makineler için hangi indirim oranının uygulanması gerektiği konusunda Bakanlığımız görüşü sorulmaktadır.

Gelir Vergisi Kanununun Ek 3 üncü maddesinin beşinci fıkrasında; yatırım indirimi oranı, yatırım indirimi tutarının %40’ı olarak belirlenmiş, bu oranı özel önem taşıdığı belirtilen sektörlerde %100’e kadar artırma veya kanuni orandan az olmamak üzere yeniden tespit etme konusunda Bakanlar Kuruluna yetki verilmiştir.

Bakanlar Kurulunun yetkisini kullanması halinde yeni oranın, Bakanlar Kurulu Kararının Resmi Gazetede yayımlandığı tarihten itibaren yapılan harcamalara uygulanacağı aynı maddenin altıncı fıkrasında hükme bağlanmıştır.

Bu yasal düzenlemeler çerçevesinde, özel önem taşıdığı belirtilen sektörlerde uygulanan yatırım indirimi oranının Bakanlar Kurulu Kararı ile değiştirilmesi halinde, yeni oran özel önem taşıyan sektörlerde verilen bütün teşvik belgeleri kapsamında Bakanlar Kurulu Kararının Resmi Gazetede yayımlandığı tarihten itibaren yapılan harcamalara uygulanacaktır.

Diğer yandan, Yatırımlarda Devlet Yadımları Hakkında Kararlar’da, özel önem taşıyan sektör tanımında yapılan değişikliklerin, daha önceki kararlar kapsamında özel önem taşıyan sektör yatırımı olarak teşvik belgesine bağlanan yatırımlar için geçerli olup olamayacağı hususunun teşvik mevzuatı çerçevesinde değerlendirilmesi gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.


ÖZET: Yatırım teşvik belgesinde belirtilen %100 yatırım indirimi oranına rağmen, Hazine Müsteşarlığına yapılan başvuruda makinelere %40 oranının uygulanabileceği ifade edilmiştir. Gelir Vergisi Kanunu’na göre, Bakanlar Kurulu özel önem taşıyan sektörlerde bu oranı %100’e kadar artırma yetkisine sahiptir. Eğer Bakanlar Kurulu yeni bir oran belirlerse, bu oran, kararın Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren yapılan harcamalara uygulanacaktır. Ayrıca, özel önem taşıyan sektör tanımındaki değişikliklerin mevcut teşvik belgeleri üzerindeki etkisi mevzuat çerçevesinde değerlendirilecektir.