T.C.

ELAZIĞ VALİLİĞİ

(Defterdarlık: Gelir Müdürlüğü)

 

İVEDİ

 

Sayı

:

48816587-130[28.2016.2]-6

12/05/2016

Konu

:

Tabiat Parkına girişte KDV oranı

 

         

 

 

            İlgide kayıtlı özelge talep formunda, Şirketinizin …… ili …. ilçesinde bulunan ….. Mağarasını ….. Bakanlığından kiraladığı, ….. İl Özel İdaresinden ise ……… Mağarasının işletme işini aldığı belirtilmekte ve tabiat parkı (mağara) olan bu alanlara giriş karşılığında tahsil edilen bedeller üzerinden hangi oranda katma değer vergisi (KDV) hesaplanacağı konusunda Defterdarlığımız görüşü talep edilmektedir.

 

            KDV oranları, 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 28 inci maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak yayımlanan 2007/13033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı (BKK)’na ekli (I) sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için % 1, (II) sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için % 8, bu listelerde yer alanlar hariç olmak üzere vergiye tabi işlemler için % 18 olarak tespit edilmiştir.

 

            Söz konusu BKK eki (II) sayılı listenin B/16 ncı sırasında, “Sinema, tiyatro, opera, operet, bale, müze giriş ücretleri” ibaresi yer almaktadır.

 

            Buna göre, 2007/13033 sayılı BKK eki (II) sayılı listenin B/16 ncı sırası kapsamında değerlendirilmesi mümkün olmadığından, bahse konu tabiat parklarına (mağara) giriş karşılığında alınan bedeller üzerinden genel oranda (% 18) KDV hesaplanması gerekmektedir.

 

            Bilgi edinilmesini rica ederim.

 

 

 

 

 

 (*)     Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

(**)   İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.


ÖZET: T.C. Elazığ Valiliği Defterdarlığı, bir şirketin tabiat parkı olan mağaralara girişte tahsil edilen bedeller üzerinden hangi oranda KDV hesaplanacağına dair görüş talebini değerlendirmiştir. 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu ve 2007/13033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca, bu tür giriş ücretleri için genel oranda (%18) KDV uygulanması gerektiği belirtilmiştir. Özelge, Vergi Usul Kanunu’nun 413. maddesine dayanarak verilmiş olup, belirtilen şartlar altında işlem yapılması halinde vergi cezası ve gecikme faizi uygulanmayacağı ifade edilmiştir.