|
T.C. GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI İZMİR VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI Mükellef Hizmetleri KDV ve Diğer Vergiler Grup Müdürlüğü
|
||||
|
|
|
|||
|
Sayı |
: |
B.07.1.GİB.4.35.17.01-35-02-662 |
24/11/2011 |
|
|
Konu |
: |
Tür değişikliğinde devreden katma değer vergisinin indirimi |
|
|
İlgide kayıtlı özelge talep formunuz ile; limited şirketinizin 11/2/2010 tarihinde nevi değişikliği yapılmak suretiyle anonim şirkete dönüşmesi nedeniyle sonraki döneme devreden katma değer vergilerinin anonim şirketiniz tarafından indirim konusu yapılıp yapılamayacağı hususunda Başkanlığımız görüşünün bildirilmesi istenilmiştir.
3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 17/4-c maddesinde, Kurumlar Vergisi Kanununa göre yapılan devir ve bölünme işlemlerinin katma değer vergisinden istisna olacağı ve işlem sonunda faaliyetini bırakan, bölünen veya infisah eden mükelleflerce yüklenilen ve indirilemeyen vergilerin, faaliyete başlayan veya devir ve bölünme sonrasında devredilen veya bölünen kurumların varlıklarını devralan mükellefler tarafından mükerrer indirime yol açmayacak şekilde indirim konusu yapabileceği hükme bağlanmış olup, işletmelerin Kurumlar Vergisi Kanununda belirtilen şartlarda gerçekleştirilen tür değiştirmeleri devir hükmünde kabul edilmektedir.
Bu itibarla, yukarıda belirtilen şartlarda gerçekleştirdiğiniz tür değişikliği için katma değer vergisi uygulanmayacak olup, limited şirketinizin sonraki döneme devreden katma değer vergilerinin anonim şirketiniz tarafından indirim konusu yapılması mümkün bulunmaktadır.
Bilgi edinilmesini rica ederim.
(*) Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.
(**) İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.
(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.
| ÖZET: T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı İzmir Vergi Dairesi Başkanlığı, limited şirketin anonim şirkete dönüşümü nedeniyle devreden katma değer vergisinin indirimine ilişkin bir özelge talebini değerlendirmiştir. 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu’nun 17/4-c maddesi uyarınca, tür değiştirme işlemleri devir olarak kabul edilmekte ve bu durumda devredilen vergilerin indirim konusu yapılması mümkün olmaktadır. Dolayısıyla, limited şirketin devreden katma değer vergisi, anonim şirket tarafından indirim konusu yapılabilecektir. |