T.C.

MALİYE BAKANLIGI

Gelir İdaresi Başkanlığı

 

 

Sayı: B.07.1.GİB.0.01.59/5905-5/60978

Konu:

 

                                                                                                                           04.08.2006

 

İlgide kayıtlı dilekçeniz incelendi.

Bilindiği üzere, 4760 ÖTV Kanunun 5 inci maddesinde ihracat istisnası hükümleri düzenlenmiştir. Bu düzenleme uyarınca bir teslimin ihracat teslimi sayılması için aşağıda belirtilen şartların tamamını taşıması gerekmektedir.

Teslim yurt dışındaki bir müşteriye yapılmalıdır. Yurt dışındaki müşteri tabiri; ikametgahı, işyeri, kanuni ve iş merkezleri yurt dışında olan alıcılar ile yurt içinde bulunan bir işletmenin, yurt dışında faaliyet gösteren şubelerini ifade eder.

Teslim konusu mal, Türkiye Cumhuriyeti Gümrük Bölgesinden çıkmış olmalıdır. Malın ihraç edilmeden önce yurt dışındaki alıcı adına hareket edenlere veya bizzat alıcıya işlenmek ya da herhangi bir şekilde değerlendirilmek üzere yurt içinde teslimi ihracat sayılmaz.

Bu hükümlere göre, malın ihraç edilmeden önce yurt dışındaki alıcı adına hareket edenlere veya bizzat alıcıya işlenmek ya da herhangi bir şekilde değerlendirilmek üzere yurt içinde teslimi ihracat sayılmamaktadır. Bu nedenle, özel fatura ile yurt içinde gerçekleştirilen teslimlerin ÖTV Kanunu açısından ihracat istisnası kapsamında değerlendirilmesi mümkün bulunmamaktadır.

Bilgi edinilmesini rica ederim.


ÖZET: T.C. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, 04.08.2006 tarihli dilekçenizi incelemiştir. 4760 sayılı ÖTV Kanunu’nun 5. maddesi uyarınca, bir teslimin ihracat sayılabilmesi için belirli şartların sağlanması gerekmektedir. Teslimin yurt dışındaki bir müşteriye yapılması, malın Türkiye Gümrük Bölgesinden çıkması ve yurt içinde yapılan teslimlerin ihracat sayılmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu nedenle, özel fatura ile yurt içinde gerçekleştirilen teslimlerin ÖTV Kanunu kapsamında ihracat istisnası olarak değerlendirilmesi mümkün değildir. Bilgi edinilmesi rica olunur.