ÖZET: 7349 sayılı Kanun ile 1/1/2022 tarihinden itibaren asgari ücret vergi dışı bırakılmıştır. 2023 yılı için asgari ücret, 01.01.2023-30.06.2023 döneminde 10.008,00 TL, 01.07.2023-31.12.2023 döneminde ise 13.414,50 TL olarak belirlenmiştir. Bu dönemlerde gelir ve damga vergisi kesintisi yapılmayacak, net asgari ücret sırasıyla 8.506,80 TL ve 11.402,32 TL olacaktır.

7349 sayılı Kanunla, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu ve 488 sayılı Damga Vergisi Kanununda yapılan değişikliklerle 1/1/2022 tarihinden itibaren asgari ücret vergi dışı bırakılmış olup, asgari ücretten vergi kesilmeyecektir.

 

 
2023
(01.01.2023-30.06.2023)
2023
(01.07.2023-31.12.2023)
ASGARİ ÜCRET 10.008,00 TL 13.414,50 TL
SSK PRİMİ % 14 1.401,12 TL 1.878,03 TL
İŞSİZLİK SİGORTASI PRİMİ % 1 100,08 TL 134,15 TL
GELİR VERGİSİ KESİNTİSİ 0 0
DAMGA VERGİSİ KESİNTİSİ 0 0
KESİNTİLER TOPLAMI 1.501,20 TL 2.012,18 TL
NET ASGARİ ÜCRET 8.506,80 TL 11.402,32 TL

 

(01.07.2022 – 31.12.2022)

ASGARİ ÜCRET

6.471,00 TL

SSK PRİMİ % 14

905,94 TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

64,71 TL

GELİR VERGİSİ KESİNTİSİ

0

 DAMGA VERGİSİ KESİNTİSİ

0

KESİNTİLER TOPLAMI

970,65 TL

NET ASGARİ ÜCRET

5.500,35 TL

 

 

(01.01.2022 – 30.06.2022)

ASGARİ ÜCRET

5.004-TL

SSK PRİMİ % 14

700,56-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

50,04-TL

GELİR VERGİSİ KESİNTİSİ

0

 DAMGA VERGİSİ KESİNTİSİ

0

KESİNTİLER TOPLAMI

750,60-TL

NET ASGARİ ÜCRET

4.253,40 TL

 

 

(01.01.2021 – 31.12.2021)

ASGARİ ÜCRET

3.577,50-TL

SSK PRİMİ % 14

500,85-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

35,78-TL

GELİR VERGİSİ %15

187,82–TL

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

268,31-TL

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

27,15–TL

KESİNTİLER TOPLAMI

751,60-TL

NET ASGARİ ÜCRET

2.825,90 TL

 

 

(01.01.2020 – 31.12.2020)

 

ASGARİ ÜCRET

2.943-TL

SSK PRİMİ % 14

412,02-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

29,43-TL

GELİR VERGİSİ %15

375,23-TL

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

220,73-TL

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

22,34-TL

KESİNTİLER TOPLAMI

618,29-TL

NET ASGARİ ÜCRET

2.324,71 TL

 

 

 
(01.01.2019 – 31.12.2019)

ASGARİ ÜCRET

2.558,40-TL

SSK PRİMİ % 14

358,18-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

25,58-TL

 GELİR VERGİSİ %15

326,20-TL

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

191,88-TL

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

19,42-TL

KESİNTİLER TOPLAMI

729,38-TL

NET ASGARİ ÜCRET

2.020,91TL

NOT: 16 yaşını doldurmamış işçiler için de aynı hesaplamalar yapılacaktır.
(*) Asgari geçim indirimi tutarı; Gelir Vergisi Kanununun 32. Maddesi uyarınca, işçinin bekar ve çocuksuz olduğu dikkate alınarak hesaplanmıştır.

 

 
(01.01.2018 – 31.12.2018)

ASGARİ ÜCRET

2.029,50-TL

SSK PRİMİ % 14

284,13-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

20,30-TL

 GELİR VERGİSİ %15

106,55-TL

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

152,21-TL

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

15,40-TL

KESİNTİLER TOPLAMI

426,38-TL

NET ASGARİ ÜCRET

1.603,12-TL

NOT: 16 yaşını doldurmamış işçiler için de aynı hesaplamalar yapılacaktır.

(*) Asgari geçim indirimi tutarı; Gelir Vergisi Kanununun 32. Maddesi uyarınca, işçinin bekar ve çocuksuz olduğu dikkate alınarak hesaplanmıştır.

 

 
(01.01.2017 – 31.12.2017)

ASGARİ ÜCRET

1.777,50-TL

SSK PRİMİ % 14

248,85-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

17,78-TL

 GELİR VERGİSİ %15

93,32-TL

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

133,31-TL

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

13,49-TL

KESİNTİLER TOPLAMI

373,44-TL

NET ASGARİ ÜCRET

1.404.06-TL

NOT: 16 yaşını doldurmamış işçiler için de aynı hesaplamalar yapılacaktır.

(*) Asgari geçim indirimi tutarı; Gelir Vergisi Kanununun 32. Maddesi uyarınca, işçinin bekar ve çocuksuz olduğu dikkate alınarak hesaplanmıştır.

 

 
(01.01.2016 – 31.12.2016)

ASGARİ ÜCRET

1.647,00-TL

SSK PRİMİ % 14

230,58-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

16,47-TL

 GELİR VERGİSİ %15

86,46-TL

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

123,53-TL

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

12,50-TL

KESİNTİLER TOPLAMI

346,01-TL

NET ASGARİ ÜCRET

1.300,99-TL

NOT: 16 yaşını doldurmamış işçiler için de aynı hesaplamalar yapılacaktır.

(*) Asgari geçim indirimi tutarı; Gelir Vergisi Kanununun 32. Maddesi uyarınca, işçinin bekar ve çocuksuz olduğu dikkate alınarak hesaplanmıştır.

 


 

 
(01.07.2015 – 31.12.2015)

ASGARİ ÜCRET

1.273,50-TL

SSK PRİMİ % 14

178,29-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

12,74-TL

 GELİR VERGİSİ %15

72,26-TL

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

90,11-TL

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

9,67-TL

KESİNTİLER TOPLAMI

272,96-TL

NET ASGARİ ÜCRET

1000,54-TL

NOT: 16 yaşını doldurmamış işçiler için de aynı hesaplamalar yapılacaktır.

(*) Asgari geçim indirimi tutarı; Gelir Vergisi Kanununun 32. Maddesi uyarınca, işçinin bekar ve çocuksuz olduğu dikkate alınarak hesaplanmıştır.


 

 

(01.01.2015 – 30.06.2015)

ASGARİ ÜCRET

1.201,50-TL

SSK PRİMİ % 14

168,21-TL

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

12,02-TL

GELİR VERGİSİ %15

63,08-TL

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

90,11-TL

DAMGA VERGİSİ % 07,59

9,12-TL

KESİNTİLER TOPLAMI

252,43-TL

NET ASGARİ ÜCRET

949,07-TL

NOT: 16 yaşını doldurmamış işçiler için de aynı hesaplamalar yapılacaktır.

(*) Asgari geçim indirimi tutarı; Gelir Vergisi Kanununun 32. Maddesi uyarınca, işçinin bekar ve çocuksuz olduğu dikkate alınarak hesaplanmıştır.


 

(01.07.2014 – 31.12.2014)

ASGARİ ÜCRET

1.134,00

SSK PRİMİ % 14

158,76

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

11,34

GELİR VERGİSİ %15

64,26

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

80,33

DAMGA VERGİSİ % 07,59

8,61

KESİNTİLER TOPLAMI

242,97

NET ASGARİ ÜCRET

891,03

NOT: 16 yaşını doldurmamış işçiler için de aynı hesaplamalar yapılacaktır.

(*) Asgari geçim indirimi tutarı; Gelir Vergisi Kanununun 32. Maddesi uyarınca, işçinin bekar ve çocuksuz olduğu dikkate alınarak hesaplanmıştır.

 

(01.01.2014 – 30.06.2014)

ASGARİ ÜCRET

1.071,00

SSK PRİMİ % 14

149,94

İŞSİZLİK SİGORTASI FONU % 1

10,71

 GELİR VERGİSİ %15

56,22

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ(*)

80,33

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

8,13

KESİNTİLER TOPLAMI

225,00

NET ASGARİ ÜCRET

846,00

NOT: 16 yaşını doldurmamış işçiler için de aynı hesaplamalar yapılacaktır.

(*) Asgari geçim indirimi tutarı; Gelir Vergisi Kanununun 32. Maddesi uyarınca, işçinin bekar ve çocuksuz olduğu dikkate alınarak hesaplanmıştır.

 


 

 (01.07.2013 – 31.12.2013)

16 YAŞINI DOLDURMUŞ İŞÇİLER İÇİN
ASGARİ ÜCRETİN HESABI (TL/AY)

16 YAŞINI DOLDURMAMIŞ İŞÇİLER İÇİN
ASGARİ ÜCRETİN HESABI (TL/AY)

ASGARİ ÜCRET

1.021,50

 ASGARİ ÜCRET

877,50

SSK PRİMİ % 14

143,01

 SSK PRİMİ % 14

122,85

İŞSİZLİK SİG.FONU % 1

10,22

 İŞSİZLİK SİG.FONU % 1

8,78

GELİR VERGİSİ %15

56,84

 GELİR VERGİSİ %15

38,48

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ

73,40

 ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ

73,40

DAMGA VERGİSİ % 07,59

7,75

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

6,66

KESİNTİLER TOPLAMI

217,82

 KESİNTİLER TOPLAMI

176,77

NET ASGARİ ÜCRET

803,68

 NET ASGARİ ÜCRET

700,73

 

 (01.01.2013 – 30.06.2013) 

16 YAŞINI DOLDURMUŞ İŞÇİLER İÇİN
ASGARİ ÜCRETİN HESABI (TL/AY)

16 YAŞINI DOLDURMAMIŞ İŞÇİLER İÇİN
ASGARİ ÜCRETİN HESABI (TL/AY)

ASGARİ ÜCRET

978,60

 ASGARİ ÜCRET

839,10

SSK PRİMİ % 14

137,00

 SSK PRİMİ % 14

117,47

İŞSİZLİK SİG.FONU % 1

9,79

 İŞSİZLİK SİG.FONU % 1

8,39

GELİR VERGİSİ %15

51,37

 GELİR VERGİSİ %15

33,59

ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ

73,40

 ASGARİ GEÇİM İNDİRİMİ

73,40

DAMGA VERGİSİ % 07,59

 7,43

 DAMGA VERGİSİ % 07,59

6,37

KESİNTİLER TOPLAMI

205,59

 KESİNTİLER TOPLAMI

165,82

NET ASGARİ ÜCRET

773,01

 NET ASGARİ ÜCRET

673,28