T.C.

GELİR İDARESİ   BAŞKANLIĞI

DENİZLİ VERGİ   DAİRESİ BAŞKANLIĞI

MÜKELLEF   HİZMETLERİ GRUP MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

Sayı

:

51421814-40-MUK-2010/28-10

15/04/2010

Konu

:

İcra Müd.’nden alınan kullanılmış minibüsün kdv oranı

 

         

 

 

 

İlgide kayıtlı özelge talep formunuzda, Denizli 5. İcra Müdürlüğünden almış olduğunuz 2005 model, HYUNDAI marka H 100 GRACE tipi hususi minibüs aracın satışında uygulanması gereken katma değer vergisi oranı sorulmaktadır.   

Katma Değer Vergisi (KDV) Kanununun; 1/1 inci maddesine göre, Türkiye’de ticari, sınai, zirai faaliyet ve serbest meslek faaliyeti çerçevesinde yapılan teslim ve hizmetler, 1/3-d maddesine göre müzayede mahallerinde ve gümrük depolarında yapılan satışlar KDV’ye tabidir.

KDV oranları, aynı Kanunun 28 inci maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak yayımlanan 2007/13033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararnamesine ekli I sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için % 1, II sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için % 8, bu listelerde yer almayan vergiye tabi işlemler için % 18 olarak tespit edilmiştir.

Buna göre, 2007/13033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararnamesi eki listelerde yer almayan minibüsün İcra Müdürlüğünce satışı % 18 oranında KDV’ye tabi olacaktır.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

 

 

 

 

 

 

 

(*)     Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

(**)   İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.


ÖZET: T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı Denizli Vergi Dairesi Başkanlığı, 15/04/2010 tarihli özelgesinde, Denizli 5. İcra Müdürlüğü’nden alınan 2005 model HYUNDAI H 100 GRACE minibüsün satışında uygulanacak katma değer vergisi (KDV) oranını belirtmiştir. KDV Kanunu’na göre, minibüsün İcra Müdürlüğü tarafından satışı % 18 KDV’ye tabidir. Özelge, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 413. maddesine dayanarak verilmiş olup, belirtilen işlemlerin doğru yapılması durumunda vergi cezası ve gecikme faizi uygulanmayacaktır.