T.C.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

BURSA VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Mükellef Hizmetleri Gelir Grup Müdürlüğü

 

 

 

Sayı

:

B.07.1.GİB.4.16.16.02-300.12.3-196

18/04/2012

Konu

:

Atıksu arıtma hizmetinde uygulanacak KDV oranı.

 

 

            İlgide kayıtlı özelge talep formunuzda, endüstriyel ve evsel atık su arıtma hizmeti faaliyetinde bulunan kooperatifinizin, muhtelif sanayi bölgelerinde bulunan sanayiciler tarafından özel idare ve bölge belediyelerinin iştirakiyle kurulduğu, belediyeler ve bunların iktisadi işletmeleri tarafından verilen atık su arıtma hizmetlerinde %8 oranında Katma Değer Vergisi (KDV) uygulanmasına rağmen, kooperatifinizce aynı hizmete %18 oranında KDV uygulandığı belirtilerek, konu hakkında Başkanlığımız görüşünün bildirilmesi istenilmektedir.

            KDV Kanununun 28 inci maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak yayımlanan 2007/13033 sayılı Kararname ile KDV oranları, Kararname eki I sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için % 1, II sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için % 8, bu listelerde yer almayan teslim ve hizmetler için ise % 18 olarak tespit edilmiştir.

            2007/13033 sayılı Kararname eki II sayılı listenin B/27 inci sırasında, “Belediyeler ve bunların iktisadi işletmeleri tarafından verilen atık su hizmetleri.” hükmü yer almaktadır.  Ancak belediye veya belediyenin iktisadi işletmesi mahiyetinde sayılmayan kooperatifiniz tarafından ifa edilen atık su arıtma hizmetlerinin, kararnamenin ilgili kapsamda değerlendirilmesi mümkün olmayıp, %18 oranında KDV ye tabi tutulması gerekmektedir.

            Bilgi edinilmesini rica ederim.

 

 

 

(*)     Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

(**)   İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.


ÖZET: T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı Bursa Vergi Dairesi Başkanlığı, kooperatifinizin endüstriyel ve evsel atık su arıtma hizmetinde uyguladığı %18 KDV oranının, belediyeler ve iktisadi işletmeleri tarafından sağlanan hizmetlerdeki %8 KDV oranıyla uyumsuz olduğunu belirtmiştir. 2007/13033 sayılı Kararname gereği, kooperatifinizin bu hizmetleri belediye veya iktisadi işletme statüsünde olmadığı için %18 KDV’ye tabi tutulması gerekmektedir. Bu özelge, Vergi Usul Kanunu’nun 413. maddesine dayanarak verilmiştir.