T.C.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

ANKARA VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

(Mükellef Hizmetleri KDV ve Diğer Vergiler Grup Müdürlüğü)

 

 

 

Sayı

:

B.07.1.GİB.4.06.17.01-KDV-3:2010-14009-53-939

27/10/2011

Konu

:

Bakır mamüllerinde tevkifat uygulaması

 

 

            İlgide kayıtlı özelge talep formunuzda, … den satın almış olduğunuz 596 kg “35 lik örgülü bakır” için düzenlenecek faturada 96 Seri No.lu Katma Değer Vergisi (KDV) Genel Tebliği kapsamında tevkifat yapılıp yapılmayacağı sorulmaktadır.

            KDV Kanununun 9 uncu maddesinin verdiği yetkiye dayanılarak yayımlanan 96 Seri No.lu KDV Genel Tebliğinin “5.3.Bakır Ürünlerinde Tevkifat Uygulaması” başlıklı bölümünde; 01/12/2006 tarihinden itibaren bakır ve bakır alaşımlarından mamul; anot, katot, her çeşit takoz (biyet), slab, platina, kütük, granül, filmaşin, levha, boru, prinç çubuk, lama, her türlü tel ve benzerlerinin tesliminde %90 oranında tevkifat uygulanarak alıcılar tarafından sorumlu sıfatıyla beyan edilmesinin uygun görüldüğü belirtilmiştir.

            Öte yandan 97 Seri No.lu KDV Genel Tebliğinin (1.3.) bölümünde, “96 Seri No.lu KDV Genel Tebliği ile bakırdan mamul tellerin teslimi tevkifat kapsamına alınmıştır. Ancak, bakır telin plastik, cam, kâğıt, emaye, vernik ve benzeri izolasyon malzemeleri ile kaplanması suretiyle elde edilen “izoleli iletken” teslimleri bu kapsamda mütalaa edilemeyeceğinden tevkifata tabi tutulmayacaktır.” denilmektedir.

            Buna göre, ….den satın aldığınız ve  izoleli iletken olarak değerlendirilmeyen “örgülü bakır” için düzenlenen faturada hesaplanan KDV nin, firmanız tarafından  %90 oranında tevkifata tabi tutulması gerekmektedir.

            Bilgi edinilmesini rica ederim.

 

 

(*)     Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

(**)   İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.


ÖZET: T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından verilen özelgede, 596 kg “35 lik örgülü bakır” için düzenlenecek faturada Katma Değer Vergisi (KDV) tevkifatının uygulanıp uygulanmayacağı açıklanmıştır. 96 Seri No.lu KDV Genel Tebliği’ne göre, bakır ve bakır alaşımlarından mamul ürünlerde %90 oranında tevkifat uygulanması gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca, izoleli iletken olarak değerlendirilmeyen örgülü bakır için KDV’nin %90 oranında tevkifata tabi tutulması gerektiği vurgulanmıştır. Bu özelge, Vergi Usul Kanunu’nun 413. maddesine dayanarak verilmiştir.