T.C.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

 İSTANBUL VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Mükellef Hizmetleri Usul Grup Müdürlüğü

 

 

 

Sayı

:

B.07.1.GİB.4.34.19.02-195.01-2343

27/07/2012

Konu

:

Gezinti gemisinde işletilecek büfenin ÖKC kullanma mecburiyeti.

 

 

            İlgide kayıtlı özelge talep formunda, yolcu gezinti geminizde büfe işleteceğiniz belirtilerek, ödeme kaydedici cihaz kullanma zorunluluğunuz olup olmadığı konusunda Başkanlığımız görüşü talep edilmektedir.

            3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun’la perakende mal satan veya hizmet ifa eden birinci ve ikinci sınıf tacirlere ödeme kaydedici cihazları kullanma mecburiyeti getirilmiştir.

            Anılan Kanun’un 1’inci maddesinin birinci fıkrasında; “Satışı yapılan malları aynen veya işlendikten sonra satışını yapanlar dışındaki kimselere satan veya aynı kimselere hizmet veren  birinci ve ikinci sınıf tüccarlar, bu Kanuna göre ödeme kaydedici cihaz kullanmak mecburiyetindedirler.” hükmü yer almaktadır.

            Bu hükümlere göre, anılan Kanun kapsamına girmeniz ve faaliyet mahallinde ödeme kaydedici cihaz kullanımı bakımından herhangi bir teknik imkânsızlığın söz konusu olmaması sebebiyle, işletmekte olduğunuz yolcu gezinti gemisindeki büfeden yapacağınız perakende nitelikli satışların belgelendirilmesinde ödeme kaydedici cihaz kullanma mecburiyetiniz bulunmaktadır.

            Bilgi edinilmesini rica ederim.

 

 

 

(*)     Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

(**)   İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.


ÖZET: T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı, yolcu gezinti gemisinde büfe işletilmesi durumunda, ödeme kaydedici cihaz (ÖKC) kullanma zorunluluğu hakkında görüş bildirmiştir. 3100 sayılı Kanun gereği, perakende mal satan veya hizmet sunan birinci ve ikinci sınıf tacirlerin ÖKC kullanma mecburiyeti bulunmaktadır. Bu kapsamda, gemideki büfeden yapılan perakende satışların belgelendirilmesi için ÖKC kullanılması gerekmektedir. Ayrıca, özelgeye uygun işlem yapılması durumunda vergi cezası uygulanmayacağı belirtilmiştir.