T.C.

GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

HATAY VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

VERGİ VE ANLAŞMALAR UYGULAMA MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

Sayı

:

B.07.1.GİB.4.31.15.01-KDV.06-3

16/06/2010

Konu

:

HURDA ARAÇ SATIŞI KDV İSTİSNASI

 

 

İlgide kayıtlı dilekçenizde şirketinize ait ekonomik ömrünü doldurmuş, ilgili trafik müdürlüğünce … tarihinde “hurdaya ayrılmıştır” şerhi konulan kullanılamaz haldeki … plakalı kamyon ve … plakalı çekicinin satılması  durumunda söz konusu satış işleminin katma değer vergisinden istisna olup olmadığı hususunda görüş talebinde bulunulmaktadır.

3065 sayılı Katma Değer Vergisi (KDV) Kanununun 17/4-g maddesinde, metal, plastik, lastik, kauçuk, kağıt, cam hurda ve atıklarının teslimi istisna kapsamına alınmıştır.

Ayrıca 86 Seri No.lu KDV Genel Tebliğinin (B) bölümünde hurda kavramının, her türlü maden, plastik, kağıt ve cam hurdasını, bunların hurda halindeki karışımlarını, aynen veya onarılmak suretiyle üretim amaçlarına uygun olarak kullanılamayacak haldeki metal, plastik, kağıt ve cam karakterli her türlü ham, yarı mamul ve mamul maddeyi ifade ettiği açıklanmıştır

Buna göre, hurdaya ayrıldığı anlaşılan şirketinize ait söz konusu araçların, yukarıda belirtildiği şekilde “hurda kavramına” uyması ve hurda olarak satılması halinde KDV Kanununun 17/4-g maddesi kapsamında katma değer vergisinden istisna tutulması mümkün bulunmaktadır. Ancak, söz konusu kamyon ve çekicinin  kullanılabilir halde olduğunun tespiti halinde, satış işlemine %18 oranında KDV uygulanması gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

 

 

                                                                                                                                 …

 

 

(*)     Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

(**)   İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.


ÖZET: T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı, şirketinize ait hurdaya ayrılmış kamyon ve çekicinin satışının katma değer vergisinden (KDV) istisna olup olmadığını değerlendirmiştir. 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 17/4-g maddesi uyarınca, hurda olarak kabul edilen araçların satışı KDV’den muaf tutulabilir. Ancak, söz konusu araçların kullanılabilir durumda olması halinde %18 oranında KDV uygulanması gerekmektedir. Bu özelge, Vergi Usul Kanunu’nun 413. maddesine dayanarak verilmiştir ve belirtilen şartlara uygun işlem yapılması durumunda vergi cezası uygulanmayacaktır.