|
T.C. GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI İZMİR VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI Mükellef Hizmetleri KDV ve Diğer Vergiler Grup Müdürlüğü
|
||||
|
|
|
|||
|
Sayı |
: |
B.07.1.GİB.4.35.17.01-35-02-427 |
26/08/2011 |
|
|
Konu |
: |
İhracat gideri faturalarının iadesi |
|
|
İlgide kayıtlı dilekçenizde; gıda maddeleri ihracatı yapmanız sebebiyle katma değer vergisi (KDV) iade/mahsup taleplerinizin bulunduğu belirtilerek, ay içerisindeki en son tarihli ihracat faturanızdan sonraki tarihlere ait ihracata ilişkin giderlerinizin iade tutarının hesaplanması sırasında dikkate alınıp alınmayacağı hususunda Başkanlığımız görüşü sorulmaktadır.
3065 sayılı KDV Kanununun 11/1-a maddesinde ihracat teslimleri vergiden müstesna tutulmuş ve 29/3 maddesinde indirim hakkının vergiyi doğuran olayın vuku bulduğu takvim yılı aşılmamak şartıyla, ilgili vesikaların kanuni defterlere kaydedildiği vergilendirme döneminde kullanılabileceği hüküm altına alınmıştır.
Anılan Kanunun 32 nci maddesi ile Kanunun 11, 13, 14, 15 ve 17/4-s maddeleri uyarınca vergiden istisna edilmiş bulunan işlemlerle ilgili yüklenilen ve indirim yoluyla giderilemeyen kısmın iade edilebileceği belirlenmiştir.
36 Seri No.lu KDV Genel Tebliğinin “İade Hakkı Doğuran İşlemlerde Yüklenilen Vergilerin Hesabı” başlıklı (B) bölümünde ise; mükelleflerin iade hakkı doğuran işlemlerle ilgili olarak yüklendikleri KDV’yi doğru olarak hesaplamak zorunda oldukları ve VergiUsul Kanununun 275 inci maddesine göre maliyet muhasebesi tutan imalatçı ihracatçıların, yüklendikleri KDV yi aynı ilkeler ışığında hesaplayacakları açıklanmıştır.
Buna göre, fiili ihracat tarihinden (kapanma tarihi) sonraki bir tarihte düzenlenen faturalarda yer alan KDV nin, YMM raporuna istinaden gerçekleştirilen iadelerde söz konusu raporda gerekli açıklamaların yapılması, YMM raporu düzenlenmeyen durumlarda ise ihracatın bünyesine girdiğinin tevsik edilmesi şartıyla, ihracat istisnasının beyan edildiği vergilendirme dönemine kadar yüklenim listelerine dahil edilerek iadeye konu edilmesi mümkün bulunmaktadır.
Bilgi edinilmesini rica ederim.
| ÖZET: T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı İzmir Vergi Dairesi Başkanlığı, gıda maddeleri ihracatı yapan mükelleflerin katma değer vergisi (KDV) iade talepleriyle ilgili bir görüş bildirmiştir. 3065 sayılı KDV Kanunu’nun ilgili maddelerine dayanarak, ihracat teslimlerinin vergiden istisna olduğu ve iade hakkının, vergiyi doğuran olayın gerçekleştiği dönemde kullanılabileceği belirtilmiştir. Ayrıca, fiili ihracat tarihinden sonra düzenlenen faturaların KDV’sinin iade edilebilmesi için gerekli şartların sağlanması gerektiği vurgulanmıştır. |