T.C.

MALİYE BAKANLIĞI

Gelirler Genel Müdürlüğü

                            

SAYI   : B.07.0.GEL.0. 65/6516-

KONU :                 

22/2/2005/8327

ISPARTA VALİLİĞİ

(Defterdarlık: Gelir Müdürlüğüne)

İLGİ: 29/11/2004 gün ve B.07.4.DEF.0.32.10/2004-08-5679 sayılı yazınız.

İlgi yazınıza ekli 23/11/2004 gün ve B.07.4.DEF.0.32.10/2004-08-5565 sayılı (Isparta Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Başkanlığına ait) özelgenin aşağıdaki açıklamalar ışığında yeniden değerlendirilmesi gerekmektedir.

Bilindiği gibi, Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında 3100 sayılı Kanunla ilgili 25 Seri No.lu Genel Tebliğde, 36 Seri No.lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliğine göre Katma Değer Vergisi beyannamelerine aylık ödeme kaydedici cihaz mali hafıza raporu eklemek zorunda olan mükelleflerden ay içerisinde cihazını hiç kullanmayanların durumu vergi dairesine bir dilekçe ile bildirecekleri açıklanmıştır.

Diğer taraftan, 21 Seri No.lu Katma Değer Vergisi Sirkülerinde “…3100 sayılı Kanun uyarınca ödeme kaydedici cihaz kullanmak zorunda olan mükelleflerin, söz konusu cihazların mali hafızalarından her ay alacakları aylık raporları o aya ait katma değer vergisi beyannamelerine eklemeleri zorunluluğu getirilmişti.

Bu zorunluluk beyannamelerini internet üzerinden verecek mükellefler bakımından kaldırılmıştır. Mükelleflerin bu raporları Vergi Usul Kanununun muhafaza ve ibraz ile ilgili hükümlerine uygun olarak saklayacakları tabiidir.” denilmiştir.

Bu nedenle, katma değer vergisi beyannamesini internet üzerinden gönderen mükelleflerin, aylık mali hafıza raporlarını beyannamelerine ekleme zorunluluğu kaldırıldığından, ay içinde cihazlarını kullanmamaları halinde durumu dilekçe ile bildirim yükümlülükleri de bulunmamaktadır.

Bilgi edinilmesini ve gereğinin buna göre yapılmasını rica ederim.


ÖZET: T.C. Maliye Bakanlığı Gelirler Genel Müdürlüğü, 22/2/2005 tarihli yazısında, Isparta Valiliği’ne, Katma Değer Vergisi mükelleflerinin ödeme kaydedici cihaz kullanma zorunluluğuna dair açıklamalarda bulunmuştur. 3100 sayılı Kanun ve ilgili genel tebliğler uyarınca, internet üzerinden beyanda bulunan mükelleflerin aylık mali hafıza raporlarını beyanlarına ekleme zorunluluğu kaldırılmıştır. Ayrıca, cihazlarını ay içinde kullanmayan mükelleflerin durumu vergi dairesine dilekçe ile bildirme yükümlülükleri de bulunmamaktadır. Bilgi edinilmesi ve gereğinin yapılması talep edilmektedir.