T.C.

AFYONKARAHİSAR VALİLİĞİ

Defterdarlık Gelir Müdürlüğü

 

 

 

Sayı

:

B.07.4.DEF.0.03.10.00-003.KDV.740-7

28/09/2010

Konu

:

KDV ORANI

 

 

İlgide kayıtlı  özelge talebinizde, … Mahallesinde tapuda … ada … parselde kayıtlı, … arsa paylı, 110 m² lik mesken nitelikli bağımsız bölümün satışının yapılacağı belirtilerek, uygulanacak katma değer vergisi (KDV) oranının bildirilmesi istenilmektedir.

Katma Değer Vergisi (KDV) Kanununun 1/3-d maddesine göre, müzayede mahallerinde ve gümrük depolarında yapılan satışlar KDV ye tabidir.

Aynı Kanunun 28 inci maddesinin verdiği yetkiye istinaden yayımlanan 30/12/2007 tarih ve 2007/13033 sayılı Kararnameye ekli I sayılı listenin 11 inci sırası uyarınca net alanı 150 m2 ye kadar konut teslimleri % 1 oranında katma değer vergisine tabidir.

Yukarıda yer alan hüküm ve açıklamalar uyarınca, ilgi dilekçe ve eklerinin incelenmesinden 150 m2 nin altında kullanım alanına sahip olduğu anlaşılan konutun,  Satış Memurluğunuz tarafından satışında % 1 oranında katma değer vergisi uygulanması gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

 

 

                          …

 

EK :

Özelge Talep Formu, Tapu Kaydı, Bilirkişi Raporu, Açık Artırma İlanı

 

(*)     Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

(**)   İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.


ÖZET: T.C. Afyonkarahisar Valiliği Defterdarlık Gelir Müdürlüğü, 28/09/2010 tarihli özelgede, … Mahallesinde bulunan 110 m²’lik mesken nitelikli bağımsız bölümün satışında uygulanacak KDV oranını belirtmiştir. KDV Kanunu’na göre, 150 m²’ye kadar olan konut teslimleri % 1 oranında KDV’ye tabidir. Bu nedenle, belirtilen konutun satışında % 1 KDV uygulanması gerektiği ifade edilmiştir. Ayrıca, özelgeye uygun işlem yapılması durumunda vergi cezası kesilmeyeceği ve gecikme faizi hesaplanmayacağı belirtilmiştir.