|
T.C. GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI İSTANBUL VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI Mükellef Hizmetleri Katma Değer vergisi Grup Müdürlüğü
|
||||
|
|
|
|||
|
Sayı |
: |
B.07.1.GİB.4.34.17.01-KDV. 28-1728 |
26/05/2012 |
|
|
Konu |
: |
Oyun hamurunun KDV oranı |
|
|
İlgide kayıtlı özelge talep formunuzda, 3407.00.00.90.12 GTİP numarasında bulunan oyun hamurunun tesliminde uygulanacak KDV oranı sorulmaktadır.
Katma Değer Vergisi Kanununun 28. maddesinin Bakanlar Kuruluna verdiği yetkiye dayanılarak 30.12.2007 tarihinde yayımlanan 2007/13033 sayılı Kararname eki “Mal ve Hizmetlere Uygulanacak KDV Oranlarının Tespitine İlişkin Karar” ile mal teslimleri ve hizmet ifalarına uygulanacak KDV oranları, ekli I sayılı listede yer alan mal ve hizmetler için %1, ekli II sayılı listede yer alan mal ve hizmetler için %8, bu listelerde yer alanlar hariç olmak üzere vergiye tabi işlemler için %18 olarak tespit edilmiştir.
Buna göre, 3407.00.00.90.12 GTİP No.su kapsamında yer alan oyun hamuru, söz konusu Kararname eki I ve II sayılı listelerde sayılan ürünler arasında olmadığından, ithali ve yurtiçi teslimi % 18 oranında KDV’ye tabi olacaktır.
Bilgi edinilmesini rica ederim.
(*) Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.
(**) İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.
(***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu fiilleriniz dolayısıyla vergi tarh edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.
| ÖZET: T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı, 26/05/2012 tarihli özelgede, 3407.00.00.90.12 GTİP numaralı oyun hamurunun KDV oranını açıklamıştır. Söz konusu ürün, Katma Değer Vergisi Kanunu’na göre %18 KDV oranına tabi olup, bu oran, mal ve hizmetlerin tesliminde geçerli olan genel oranlardan biridir. Özelge, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 413. maddesine dayanarak verilmiştir ve belirtilen koşullarda işlem yapılması durumunda vergi cezası uygulanmayacaktır. |