|
T.C.
MALİYE BAKANLIĞI Gelirler Genel Müdürlüğü KATMA DEĞER VERGİSİ SİRKÜLERİ / 2
1.Giriş : Bakanlığımıza intikal eden olaylardan, 18.06.2003 tarih ve 25142 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 87 Seri No.lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliği’nin “A. TEŞVİK BELGESİ SAHİBİ MÜKELLEFLERE YAPILAN MAKİNE-TEÇHİZAT TESLİMLERİNE İLİŞKİN İSTİSNA” bölümünün son paragrafında belirtilen hususlara ilişkin olarak uygulamada farklılıklar olduğu anlaşılmaktadır.
B-24.04.2003 tarihinden sonra, KDV Kanunu’nun 13/d maddesinde düzenlenen istisnadan faydalanmak üzere vergi dairelerine dilekçe ile başvuran yatırımcılara Tebliğde belirtilen yazı verilirken aşağıdaki hususlara dikkat edilecektir. 1. Yatırımcının vergi dairesinde katma değer vergisi mükellefiyetinin bulunup bulunmadığı tespit edilecektir. 2. Yatırımcının iştigal konusu ve yatırım sonunda üretilecek mal ya da hizmetin mahiyeti göz önünde tutularak, yatırım teşvik belgesi eki listelerde belirtilen makine-teçhizatın indirim hakkı tanınan işlemlerle ilgili olup olmadığı tespit edilecektir. 3. Yatırımcının durumunun Tebliğde belirtilen şartlara uygun olmasının anlaşılması halinde kendisine aşağıdaki yazı verilecektir. “………………………………..
……………………………….. İLGİ : …………tarihli dilekçeniz. 4. Daha sonra ihtilaflara neden olmaması için, indirim hakkı tanınan ve tanınmayan işlemleri birlikte yapan mükelleflerin (Devlet üniversite ve hastaneleri, Belediyeler vb.) durumu değerlendirilirken teşvik belgelerinde yer alan makine-teçhizatın hangi amaçla kullanılacağı mutlaka araştırılacaktır. Mesela, bir Devlet üniversitesinin öğrencilerin eğitiminde kullanacağı makine ve teçhizat, yatırım teşvik belgesinde yer alsa bile, üniversiteye yukarıda belirtildiği şekilde yazı verilmeyecektir. Bunun gibi, Belediyelerin asfalt dökümü, kanalizasyon inşası gibi verginin konusuna girmeyen beledî faaliyetlerde kullanacakları makine-teçhizat için, yatırım teşvik belgesinde yer alsa bile, istisnadan yararlanmasına imkan tanıyan yazı verilmeyecektir.
|
| ÖZET: T.C. Maliye Bakanlığı Gelirler Genel Müdürlüğü, 26.09.2003 tarihli KDV sirkülerinde, yatırım teşvik belgesi sahibi mükelleflere yapılan makine-teçhizat teslimlerine ilişkin istisna uygulamalarında dikkat edilmesi gereken hususları açıklamıştır. Mükelleflerin KDV mükellefiyeti, iştigal konusu ve yatırım teşvik belgesi eki listelerdeki makine-teçhizatın uygunluğu kontrol edilecektir. İstisnanın uygulanabilmesi için belirtilen şartlara uyulması gerekmekte, aksi takdirde müeyyideler uygulanacaktır. Ayrıca, indirim hakkı tanınan ve tanınmayan işlemleri gerçekleştiren mükelleflerin durumu dikkatle değerlendirilecektir. |